Det är något fel i huvudet på pr-ansvariga på klädmärket American Apparel. Jag vägrar att tro att det bara är ett gäng fetlagda, american gubbers som sitter och skissar fram hur företaget ska porträttera unga tjejer i reklam. Sanningen är så klart att strategin är tydlig. "Nu kör vi korta kjolar och flickiga rumpar så får vi uppmärksamhet och alla tycker vi är vågade och ungdomliga och vill ha våra kläder." Nu sprids en ny bild i sociala medier. A A vill sälja in en veckad minikjol, men det är lite knepigt att se hur kjolen ser ut eftersom modellen på bilden står i framstupa läge och visar trosorna istället för kjolen. Jag gillar American Apparels kläder, men tänker inte sätta min fot där på länge. Låt stället gå i konkurs. Sen kan dom skänka sina minikjolar till välgörande ändamål. Låt pengarna gå till Rädda barnen eller annat nätverk som bekämpar det som A A för miljoner verkar tycka är koolt att befästa i ungdomskulturen. Fy fan!